Lördag 070428

Ridhuset igen cirka fyrtio minuter. Skrittade fram ordentligt på lång tygel innan jag började jobba! Satte mer press än vanligt på Chantilla idag. Krävde lite samling och samtidigt energi bakifrån rumpan. Damen tyckte att det var ganska jobbigt, så det kom fram lite "märrhumör" = huvudviftningar och gå på tvären. Men jag ignorerade henne och när hon ville tvära så red jag helt enkelt "förvänd öppna" i trav på långsidorna. Och det gjorde hon faktiskt himla bra, och automatiskt samlade hon sig själv en del. Jobbade på volter och runt fyrkanten i trav varvat med tempoväxlingar och övergångar ner till skritt och så fram igen. Ganska intensivt med fokus på att hon skulle svara kvickt för hjälperna. Formen flaxade stundtals när det blev riktigt jobbigt, men hon försökte himla bra hela tiden så fort den första (och enda) märrattacken klingat av. Vänster galoppen var helt okej, hon ville gärna gå lite utåtställd, men föll inte inåt och hittade en bra bärig och balanserad form. Höger är som vanligt svårare, både att fatta och sedan att hålla igång. Det krävdes några försök innan vi fick till det. Sedan avrundade jag passet med att trava lite serpentinbågar och rida på en lite mindre åttvolt. Kalasfin form!

Film från den 10/4 & 28/4
Fotograf: Nisse Engström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0