Skärtorsdagen 070405

Uteritt i HÅRD BLÅST (storm) tillsammans med Anna på Mikado. Stod jättefint medan jag gjorde i ordning med dressyrsadel och nytt träns. Tog dock den gamla "tillbakaknäppningsremmen" till nosgrimman då den nya var stel och hård. Tränset satt bra och nu verkade bettet hamna bra i munnen också. Stod helt okej utanför stallet. Anna satt upp först. Helén höll i Chanti åt mig vid uppsittningen, men sedan klarade jag mig själv. Chanti tuffade iväg utan problem i täten så att Mikado nästan kom på efterkälken. Red i sommarhagen bort mot UPK, men det var en massa vatten i dikena, så vi fick vända. Istället snirklade vi runt träd över stock och sten i skogen bakom Evas hus. Chanti knallade på hur fint som helst. Såg sig noggrant omkring, men inte på ett "tittigt" sätt. Kunde sitta ganska avslappnat med halvlånga tyglar och lotsa henne runt olika hinder. Fick hon syn på något otäckt stannade hon och blåste lite, men så fort jag höll om med benen så gick hon snällt vidare. Inga tendenser alls till att kasta sig iväg, tvärvända eller så. Skönt. Red sedan ner i den stora sommarhagen och tog fälten hem. Avslutade med att rida en stund ute på ridbanan. Chanti var en aning spänd i början, men det gick ändå att skritta på lång tygel. När hon kändes avslappnad travade jag runt en stund på stora böjda spår i en lång och låg form. Sedan skrittade vi av våra hästar i bredd. Trevligt. Uteritt 40 minuter, ridbana 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0