Tisdag 070403

Jempa & Emma: Emma borstade och satte på benskydd, sedan sadlade och tränsade Jempa. Sällskap i början i ridhuset av Canabina. Chanti helt lugn och cool. Kunde sitta upp direkt och skritta på lång tygel i båda varven innan jag gick över till trav. Travade på i avspänd form med bra takt och balans. Sedan blev vi själva i ridhuset och då blev Chanti ganska stökig ett tag. Ville först bara kasta sig runt vid läktaren och sedan ångade hon på i hysterisk skrittstil innan jag fick kläm på hur jag skulle hejda henne. Blev lugnare allt eftersom och jag kunde trava ganska mycket. Först rätt spänd, lite stark och stretig, men tog tillsägelser bra och jobbade på fint. Riktigt bra på slutet då jag tror att orken började tryta. Då hade hon ro att komma till arbete. Red henne på en ganska liten åttvolt. Mjuk och fin. Kunde slutligen skritta av henne på lång tygel. Blev ganska svettig så vi spolade av henne i spolspiltan efteråt. Det var lite läskigt, men hon stod trots allt ändå ganska snällt. Svampade henne med linimentschampo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0