Tisdag 070410

Gjorde i ordning ensam inne i stallet. Ställde upp i spolspiltan plus att Nisse höll i lite extra. Trampade runt en del, men skötte sig mycket bättre än i söndags. Satt upp utan problem utanför stallet och skrittade till ridbanan. Skrittade fram på lång tygel runt fyrkanten. Hon går konstant ställd åt höger även i vänster varv på lång tygel, och puttar mig åt vänster på ryggen. Helt rak på kort tygel. Trav över hela fyrkanten på stora, böjda spår. Lite sprättig och spänd emellanåt, men sökte sig bitvis framåt-nedåt i fin form. Ställer sig lättare åt höger än vänster, därför blev det roll kur-light i skritt ett tag. Förböjde ordentligt och tvingade runt henne på liten volt. Följde med riktigt bra och när jag gav eftergift höll hon kvar ställningen utan att räta ut sig. Fast lättare åt höger förstås! Galoppen gick så där. Fattningarna helt okej i vänster varv, sätter sig hyfsat, men skjuter iväg lite för kvickt för att det ska kännas tryggt och bekvämt. Galopperar på hyfsat framåt, men tränger ut från volten. Riden mycket med ytterhjälperna, och jag har inte fått in snitsen än. Fina galoppombyten i alla fall? I höger varv vill hon fatta galopp ur ett litet bocksprång, och det gillar inte jag. Fick traggla på en stund innan vi fick till det hyfsat. Tränger utåt även i detta varvet och ett byte här också blev det. Avslutade med att skritta runt magasinet. Lugn och fin vid avskötseln. Var nog lite trött för jag red hela femtio minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0