Fredag 070629

Dressyrträning för Viveca på MM's "Öppna" ridbana. Tänka på de omvridna låren igen, avslappnad i jumskarna. Mjuka armar, axlarna ovanpå höfterna. Ställa inåt på volterna. Åttvolt över hela ridbanan, noggrann rakriktning vid voltombytena. Galopp i båda varven. OK fattning i vänster, men sedan faller jag framåt, spänner mig och skjuter på så vis mig själv ur sadeln. Faller inåt, behöver en starkare innerskänkel, driva med ytter skänkel fram upp mot yttertygeln. Stort språng in i högergaloppen, men sedan jättefin! Följde voltspåret bättre och jag kunde sitta mer avslappnat och följa med i rörelserna. Fin trav efter avbrottet. Avslutade med att i skritt flytta lite i skänkelvikning på förlängda hörnlinjen. Red t o r ridbanan med Lotta bredvid till fots. Chantilla var lite spänd och överilad, men skötte sig ändå bra och brydde sig inte om de traktorer och cyklister som vi mötte.

   
Fotograf: Lotta Jansson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0