Söndag 071104

Dressyrträning för Viveca. Jag var sen, så fick rida fram lite hastigt. Chantilla kände nog av min stress och var lite för överilad, men kändes ganska eftergiven och fin i munnen. Lyckades galoppera lite i lättsits och bad sedan Viveca att få göra det även under träningen. Kort skrittpaus och så började vi - samtidigt som man började ta in hästarna för eftermiddagsfodringen. Fröken C förvandlades till Fröken B(itch) och var allmänt vidrig. Nog för att det är bra att ha hjälp av tränaren i sådana här situationer, samtidigt tycker jag att träningarna ger mer om jag kan rida och få ridkänsla än att sitta på stretig häst och bara försöka få kontakt med den. Successivt kom vi i alla fall igång, men sådan bra känsla som jag haft vid de tidigare träningspassen fick jag inte alls idag. Kunde inte alls bena ur hjälperna och ju mer jag stretade och drog, desto jobbigare blev det förstås för Chantilla, och så var den onda cirkeln igång. Fast det kändes hyfsat bra på slutet i alla fall. Avrundade med galopp i lätt sits och efter flera hyfsade fattningar kunde jag rulla på i riktigt trevligt tempo på en stor volt. Hon föll en aning inåt i höger varv, men det berodde nog på att vi båda var trötta efter över en timmes ridning. Nisse skrittade av henne för hand runt stallet efteråt.

  
Fotograf: Nisse Engström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0