Måndag 070924

Red cirka fyrtio minuter i ridhuset på kvällen. Började ensam och fick ungefär halvvägs sällskap av Emmie och Patrizia. Chantilla var lugn och avspänd hela tiden, även i inledningen då vi var själva. Red med dressyrsadel, men hade hopptränset. Hon trivs bättre med det än dressyrtränset, tror att det beror på att det har ett lite längre tränsbett. Det var nyharvat i ridhuset så jag passade på att under framskritten på kort tygel öva på att rida raka linjer över ridbanan; snett igenom, rätt upp oxh så vidare. Red även några serpentiner. Chantilla var mjuk och fin från första stund. Har inte alls hängt något på vänsterbogen sedan kvalitén. Travade igång i superform runt hela fyrkanten och kors och tvärs över ridbanan. Hade långt spö för första gången och petade lite med det emellanåt. Fick då fram en riktigt härlig trav där Chantilla kom igång ordentligt med bakbenenoch var så lätt och fin fram! Chantilla har svarat bra för mina hjälper tidigare, men nu med spö kände jag att hon blev ännu kvickare på att följa mig och dessutom kom hon som sagt igång ännu bättre bakifrån. Kände inte alls av någon ojämnhet från bakbenen. Föll som valigt isär i galoppfattningarna och orkar heller inte samla sig något vidare, men vi galopperade i alla fall! Den andra hästen skulle träna, så jag joggade sedan mest omkring på en pålla som var helt mjuk och loss i sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0