Måndag 080114

Tömkörde Chantilla cirka en kvart i ridhuset. En massa hinder mitt i, men det gick bra att hålla till på den bortre volten. Chantilla var väldigt laddad i början (började i vänster varv) och körde igång direkt med galopp varvat med olika bocksprång och skolor långt ovanför marken. Hade satt ledande innertöm och hade tänkt ha yttertömmen som vanligt från bettet genom den lägsta sidoringen och så runt rumpan, men eftersom det var så mycket bus fick tömmen gå direkt över ryggen från gjorden istället. Sladdade runt i trav och galopp i överilat tempo under inledningen. Sansade sig successivt och såg bitvis riktigt trevlig ut. Hon ville inte ta ordentligt stöd på yttertömmen, utan jag fick ställa henne utåt och köra runt på en "kantig" volt och leda inåt i varje "hörn". Följde med ganska bra, men kom inte loss så bra att hon släppte till helt och hållet i formen. Bytte sedan till höger varv och det var rivstart i galopp där också. Jag lyckades dock parera hennes bus bättre och kunde till och med få till lite samling i galoppen där ryggen kom upp. Travade sedan på i riktigt bra tempo. Bättre stöd på ytter i detta varv = bättre form och rundare genom kroppen. Sladdade dock ändå i galoppen, men höll sig hyfsat på voltspåret. Sänkte sig fint framåt-nedåt på slutet då jag erbjöd henne längre töm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0