Tisdag 080916

Dressyrträning för Nina! Framskritt för hand i ridhuset i båda varven, tio minuter. Sedan jobbade Nina med Chanti för hand. Ta ner nacken, förböja och flytta undan bog och rumpa. Lite motsträvig häst som blev fin! Sedan red jag och fick jobba med trängande tygeltag för att manövrera bogen. Flexa snabbt i inner när hon gav efter och driva upp mot yttertygeln. Växla mellan att rida öppna och sluta på volt. Fick också rida öppna längs långsidorna, lägga volt så fort hon tog upp huvudet. Vända halvt igenom och rida sluta. Mycket svårt att koordinera alla hjälper. Fungerade till slut riktigt bra! Mycket fin trav på slutet (hela tiden nedsittning) där Chanti kom upp med partiet framför manken. Väldigt duktig Chanti som överraskade positivt på Nina. JAG måste bli snabbare med mina signaler. Jag har en jättefin grundsits(!) och hållning, men måste bli mer rörlig i min aarmar. KUL träning!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0