Onsdag 070404

Ridning i ridhuset. Nisse höll i medan jag satt upp och var kvar en stund i ridhuset som stöd. Chanti var mycket lugnare ensam idag. Kändes lite, lite spänd, vilade inte riktigt på steget, men det gick i alla fall att skritta på helt lång tygel. Travade igång och hon kändes fortsatt trevlig om än lite hastig i sitt steg. Sedan fick vi sällskap av en annan häst och då slappnade hon av helt och hållet. Jobbade med att hittade en bra takt och rytm och joggade bara runt fyrkanten varvat med stora volter här och där. När hon kändes riktigt följsam provade jag lite galopp. Vid provridningen och på film har hon haft lättast för vänster galopp (hennes starka sida) så jag började i det varvet. Fick till en ganska bra fattning och det gick bra att rulla på framåt i lätt sits. Bröt av och bytte till höger varv. Först kastade hon sig iväg och bockade. Bromsade upp och försökte på nytt, men då sprang hon bara snabbare i traven. Hon gjorde så några gånger så då provade jag vänster varv igen och det gick åter bra. Tillbaka till höger och nu blev det galopp varvat med några bocksprång. Men hon bockar snällt, men som om hon inte vet vad hon ska göra med benen. Fattade höger galopp i två omgångar och sista gången kunde vi rulla på hyfsat runt fyrkanten. Avslutade med en vänsterfattning till och joggade sedan av. Red cirka en halvtimme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0