Tisdag 070417

Lite stökigare än tidigare inne i stallet, kan ha berott på att hon var rätt stressad igår. Skärpte till sig en aning efter några rejäla tillsägelser. Stod hyfsat stilla vid uppsittningen utanför stallet, Nisse fick hålla i. Rask skritt till ridbanan där det gick att skritta fram på lång tygel. Ganska avslappnad trots att det var tomt på hästar i hagarna precis bredvid. Blev lite kort och struttig då jag kortade upp tyglarna. Försökte att bara sitta stilla och böja henne efter voltspåret. Gick inte så där jättebra. Åter så dansade rumpan åt alla möjliga håll och jag lyckades inte parera det till fullo. Lättare i trav då hon automatiskt kom fram bättre. Dock ville hon genast ge sig iväg i galopp i vänster varv när jag travade. Måste vara mycket noggrann nu med att se till att hon verkligen håller den gångart som jag bestämmer. Blev lite stretig, men bitvis fin form. Galoppfattningarna helt okej åt båda hållen. Såg till att ha henne ordentligt inramad och tjuvhöll både i tyglarna plus bromsade med sitsen. Kändes ganska fin och några tendenser till att bocka kände jag inte av. Efter några lyckade galopper travade jag av och la ner henne i formen. Red cirka fyrtio minuter, hon blev lite svettig under sadeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0