Onsdag 070627

Dressyrträning för Viveca. Var sen ut till stallet, så fick hämta Chanti i hagen och göra i ordning i superfart. Trampade om en del på stallgången, men drog inget i grimskaften trots att hon var ensam! Kunde även lämna henne själv en stund medan jag satte på mig ridstövlarna. Ut på stallbacken just som Viveca kom. Satt upp på andra försöket från pallen. Det lastades precis ur en häst, så Chantilla var ganska okoncentrerad. Direkt till baksidan i rask skritt. Spänd och stretig i inledningen. Skrittade fram en stund på långa tyglar, men fick jobba på kort tygel ganska snart. Jobbade med ställningen i båda varven. Först på den västra volten och sedan på stor åttvolt över hela ridbanan. Chantilla tramsade lite och var hela tiden lite "rädd" för de stora bladen i hörnet av den östra änden. Sedan skrittpaus så att Chantilla fick sträcka på halsen. Jag fick lossa min skänkel ända uppe från låret och sedan lägga det intill sadeln ordentligt omvridet så att insidan av låren låg an mot sadeln. Jobbigt! Men jag fick genast en mycket bättre placerad underskänkel! Jobbade vidare i skritt och trav (lättridning) där jag försökte tänka på att bibehålla benet omvridet. Chantilla gick riktigt bra på slutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0