Fredag 071116

Red cirka fyrtio minuter i ridhuset, första halvan ensam och sedan i sällskap av Sara och Fly. Skrittade fram länge och väl, ganska avslappnad på långa tyglar, men blev lite stretig då jag kortade dem. Försökte bara hitta en jämn takt och sitta upprätt fastän hon försökte dra mig lite framåt, känna hennes bakben under mig. Traven var som skritten, lite stretig och springig. Jobbade med takt och rytm genom att få igenom ställningen på volt. Första galoppen åt höger inte så bra. Bockade i fattningen och stod emot sedan ganska mycket. Försökte jag driva piskade svansen. Fick inför vänstergaloppen sällskap och med sällskap i ridhuset trivs ju Chantilla mycket bättre. Bara lite bus in i galoppen och sedan kunde jag arbeta henne i fin form över hela ridhuset. Provade sedan höger igen och den gick lite bättre med sällskap. Kort skrittpaus på lång tygel och sedan blev det travjobb i hyfsat friskt tempo. Red på långsidorna med öppnatänka varvat med mindre volter för att få igenom ställningen inåt, skänkelvikning på förlängda hörnlinjen och stora serpentiner över medellinjen. Avslutade med att rida några ökningar på långsidorna i båda varven. Här blev hon kalasfin! Sökte sig framåt-nedåt med bra sug och svarade ögonblickligen för både drivningar och förhållningar. Blev bitvis kanske en aning låg, men eftersom hon ändå inte alls hängde sig på handen eller krullade ihop sig lät jag henne vara där. Hon kändes nöjd och glad och lagom ansträngd av passet. Skrittade av två varv uppsuttet och fyra varv för hand i ridhuset. Gick också två varv runt stallbyggnaden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0