Onsdag 071128

Tömkörde cirka tjugo minuter i ridhuset tillsammans med Fly och Ärtan som reds. Satte till en början tömmarna som jag brukar ha med ledande innertöm och yttertömmen om rumpan. Körde i båda varven och Chantilla hade svårt att ta stödet på yttertömmen, men sökte sig bra framåt-nedåt, nästan så att hon bitvis var för låg. Men jag lät henne vara där då hon ändå kändes väldigt mjuk och avslappnad. Vänstergaloppen var riktigt bärig och fin, blev lite mer race åt andra hållet, men i hyfsad balans ändå. Sedan spände jag om tömmarna så att bägge gick från mina händer, genom bettringarna och sedan fästa lågt i gjorden. Det blev ledande innertöm och typ gramankoppling på ytter, den lät jag gå direkt över ryggen. Kunde då byta varv hur som helst samt blev en aning starkare i händerna så att jag kunde jobba med en aning mer samling. Fick upp fronten fint på henne och bra tramp bak utan att tappa energi. Det märktes att arbetet på slutet var väldigt mycket jobbigare än det vi gjort tidigare, så jag avslutade ganska snabbt så fort jag sett lite samling i båda varven. Skrittade av ute för hand och skötte sedan av henne i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0