Fredag 071026

Red femtio minuter i ridhuset på sena eftermiddagen. Började lugnt och fint i skritt. Chantilla kändes ganska mjuk och följsam.  Över i trav och det kändes fortfarande rätt bra. Men sedan hamnade vi i ett litet konfliktläge då jag tyckte att hon inte svarade så kvickt på mina hjälper och hon blev sur då hon var tvungen att jobba. Satte ganska mycket press på henne, red "roll kur-light", förböjde och växlade varv ofta varvat med tempoväxlingar. (Allt i trav) Släppte sedan alla krav och skrittade en stund på lång tygel. Fokus på min sits och balans och efter det återupptog jag travjobbet, Nu var hon fint framme för skänkel och jobbade på bra utan att streta. Avslutade i en låg och rund form med ganska bra tramp bak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0