Söndag 070916

Uppsutten hoppning! Höll till ute på ridbanan. Nisse fick kånka fram bommar och stöd medan jag red fram. Joggade några gånger över bommarna i trav innan Nisse fick bygga upp ett litet räcke. Hade bommar framför som vanligt för att Chantilla själv ska hålla sig i trav utan att jag måste sitta och bromsa. Vill inte galopphoppa ännu då jag känner mig för ostadig för det, men de gånger vi landade i rätt galopp efter hindret lät jag Chanti rulla på ett varv runt ridbanan. Chantilla tog hoppningen bra trots den fruktansvärt dåliga piloten på ryggen. Rev några gånger beroende på att jag blir hängandes i tyglarna och inte låter henne använda kroppen. Blir nog bättre när den riktiga hoppryttaren tar plats i sadeln!

Efter hoppningen, skrittade jag ut en sväng. Nisse följde med till fots och fick gå i täten. Nyttigt för Chantilla att lära sig att gå efter någon och att man inte får stövla på hur energiskt som helst. Hon gjorde det bra i alla fall. Red ut på fältet direkt på andra sidan den lilla asfaltsvägen och vidare in i sommarhagarna. Tog den lilla turen bakom stallpersonalens hus, tror den tar knappt tio minuter att skritta. Kom ut på de stora gräsfälten och tog grusvägen hem.

   
Fotograf: Nisse Engström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0