Tisdag 081216

Dressyr i ridhuset. Mycket jobb i trav med mycket sidvärts på olika linjer. Red bland annat ungefär samma övning som vid lördagens träning. In på diagonalen och skänkelvikning. Vid X volt åt det håll hästen var ställd och sedan vidare på samma diagonal. Bättre flyt i övningen när jag inte behövde ställa om mitt i. Ganska skuttiga galoppfattningar, men jag slarvade och gjorde dem inte ur helt disciplinerade rörelser. Galopperna runda och fina. Påverkbara i båda varven. Väl undersatta bakben och mycket ryggverksamhet. Avslutade med tempoväxlingar i trav. Avskritt ut i sommarhagarna. Helt lugnt och avspänt i början, sedan tror jag att lapphundsgrannen hetsades till att börja skälla på oss. Chanti rejält spänd, laddad och taggad, men jag kunde ändå arbeta henne runt på en volt i båda varven. Hem längs grusvägen, överilat, men kontrolerbart. Ridhuset trettio minuter, ute tio minuter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig kväll! :)

2008-12-16 @ 16:59:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0