Fredag 080118

Uppsutten hoppning helt på egen hand! Skrittade fram för hand, kånkade fram hinder och bommar samtidigt. Byggde två hinder på diagonalerna så att man skulle vända in från den bortre långsidan. Satte först upp två kryss med markbom. Höjd mitt i krysset cirka 0.50 och i ytterkanterna 0.80. På samma långsida satte jag också upp ett litet räcke (två sockerbitar med en bom) på en höjd om cirka 0.70. På den andra långsidan tre travbommar, avstånd cirka 1.20. Satt upp och skrittade först ordentligt på kort tygel. Tog igenom ställningen och jobbade Chanti i en låg och rund form. Över i trav. Inte samma krav på djup och form, men hon fick inte streta. Snirklade runt på volter och serpentiner innan jag styrde över travbommarna. Började i vänster varv. Chantilla gled ut mot högersidan, men hade en bra takt över bommarna. Bytte till höger varv och följde upp med första diagonalhindret som man red på ur höger varv. Tog det i trav och landade i lusig trav eftersom jag inte drev något. Styrde vidare mot nästa diagonalhinder ur vänster varv. Lite bättre tempo efteråt och galopperade genom svängen. Tog serien två gånger till (travbommar-diagonal-diagonal), red an i trav och galopperade en liten bit efter hindren. Sedan skrittpaus. Satt av och byggde om kryssen till två räcken, höjd cirka 0.80. Red an i höger varv till en början, först i trav och sedan i galopp. Först villa jag hjälpa till för mycket, men då jag vågade lätta och låta Chanti sköta sig själv fick vi till flera jättefina språng. Satte ihop hindren till en liten bana och det gick alldeles strålande förutom att jag glömde andas.
- KUUUL med hoppning! sa Chanti och Jempa.
Red cirka tjugo minuter totalt (inklusive skrittpausen), framskritt för hand cirka tio. Skrittade av ute tio minuter, gick på grusvägen mot Marielund.

Kommentarer
Postat av: Självaste Pesan

Glöm inte bort Kyss Johanna tävlingen som avslutas idag. Synda och tävla!

2008-01-18 @ 12:09:43
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Ellinor Karlström

Åh vad duktig du var, Jempa!!! *kram*

Nu har jag "hittat" din blogg igen och lagt in den bland favoriter, så jag kommer ihåg att surfa hit varje dag. :-)

2008-01-23 @ 11:58:37
URL: http://habina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0