Onsdag 080130

Sadelutprovning med Lena Lilja från RidIn. Måttaggning av häst och ryttare i stallet innan provridning av sadlar tog vid inne i ridhuset. Min Alto låg helt okej på Chantilla, men på grund av dess utformning (den flata sitsen) kan Chantilla allt för lätt sätta mig ur balans och skjuta mig framåt i sadeln. Provade sedan en Cortina som dels har ett djupare säte, men som också är uppbyggd framtill. Uppbyggnaden framtill gjorde att jag placerades en aning längre bak på Chantilla och på så sätt lättare kunde hålla reda på hennes bakben samt sitta till med sätet då hon busade. Travade i fri form under lättridning för att bara känna av hur sadeln låg, samt en del i skritt på liten volt för att få igenom ställningen ordentligt.

Jag satt väldigt bra i Cortinan och har nu beställt en i storlek 17" i sitsen, bom +1.5 och normallånga kåpor!

   
Fotograf: Nisse Engström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0