Tisdag 080129

Dressyr knappt en halvtimme i ridhuset. Chantilla kändes ganska lugn och avspänd, jag kunde till och med prata i mobiltelefonen under framskrittningen... Kortade upp tyglarna och började jobba med ställningen på volt. Ställde omväxlande utåt och inåt för att verkligen komma åt yttersidan och vända med ytterskänkeln. Vände in framdelen mer och mer på den öppna delen och flyttade undan bakdelen med innerskänkeln. Chantilla tyckte att det var jobbigt, men försökte bra. Travade sedan, försökte hitta ett bra grundtempo. Varvade mellan att följa fyrkanten med att ta något varv på volten. Chantilla bjöd på fint framåt. Var kanske en aning öppen i formen, men stretade inget alls och kändes ganska trevlig. Provade vänstergaloppen först, bara en massa bus igen. Lyckades inte runda henne ordentligt kring inner, så hon hann skjuta ut vänster bak utanför kroppen och fick på så sätt ork att bocka. Högergaloppen bättre och efter lite "fulridning" på liten volt där jag verkligen tog igenom ställningen á la roll kur-light så kunde jag fatta galopp direkt när jag flyttade henne utåt på en större volt. Kom då åt insidan ordentligt och hon kunde inte räta ut sig. Fick till en riktigt bra galoppfattning och kunde rulla på lite på volten. Skrittade sedan direkt ut på grusvägen mot sommarhagarna och vände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0