Måndag 080714

Dressyrträning för Viveca. Red fram självständigt i skritt och trav drygt tjugo minuter. Chantilla var rätt avspänd och brydde sig inte alls om att hon var ensam uppe vid stallet och kompisarna på betet. Lite "trutig" i munnen dock, kändes lite stum och svår att lirka i form. Jobbade på volt i skritt och trav samt red lite sidvärtes på långsidorna och diagonalerna. Successivt mjuknade hon och släppte till i formen. När Viveca kom fick jag till en början fortsätta jobbet runt fyrkanten. Lägga en 12-metersvolt i hörnen innan jag gick ut på långsidorna. På långsidorna skulle jag vara nogrann med att få Chanti rak, men sedan ställa henne utåt och flytta in bakdelen en aning. Det fungerade bra i båda varven. Sedan en ganska lång skrittpaus. Skrittjobb på lite mindre volt. Få Chanti eftergiven och komma runt och trampa på med ytter bak hela vägen. När eftergiften kommit över till trav i bibehållen form. Vidare några långsidor till med lätt utåtställd häst samt en ökning på en diagonal innan jag travade av under lättridning i en rund och djup form. Red totalt cirka en timme varav träning fyrtio minuter.

  
  
Fotograf: Nisse Engström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0