Fredag 081128

Framskritt cirka 20 minuter i skrittmaskinen och en kort stund uppsuttet. Sedan framåt i frisk trav runt fyrkanten. Brydde mig inget om formen, utan bara på att få sug fram. Chanti joggade på bra utan att vara spänd eller överilad. Gick i en ganska öppen form, men så fort jag gjorde en överstrykning sökte hon sig framåt-nedåt med nosen. Hoppade fram på ett kryss på diagonalennågra gånger och följde sedan upp med ett kryss på den bortre långsidan. Red an i trav först och sedan i galopp. Tog sedan kombinationen på den närmsta långsidan. Red an i trav till en början och fortsatte i galopp. Sedan red jag på sockerbitshindret och efter att Chanti töntat sig några gånger så kom vi över. Satte sedan ihop alla hinder till en bana med sex hinder. Kom runt hela utan stök även om jag fick varva galopp med trav samt lägga någon extra volt. Hade till denna hoppning kortat upp stiglädren ett hål, vilket gjorde att jag hade mer svikt i knäna än tidigare och lättare kunde komma ur sadeln över hindren för att sedan sjunka ner igen mellan dem. Avslutade med att skritta ut samma sväng som i söndags, Nisse gick med (efter oss). Chanti var helt avspänd, inte alls särskilt tittig och gick med ett bra sug framåt hela tiden. KUL!

  
Fotograf: Jenny Roman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0