Fredag 081017

Första ridpasset efter två veckors uppehåll. Red i ridhuset på kvällen i full hopputrustning. Framskritt för hand medan jag plockade fram hinder. Det blev tre räcken som kunde tas från två håll. Ett räcke på varsin diagonal och ett på spegelvolten. Började i skritt på lång tygel. Chanti skrittade på i ett lite överilat tempo, men jag brydde mig inte om det utan försökte bara hänga med och sätta takten med sätet. Bättre det än att bromsa med tyglarna. När skritten blivit lite lugnare kortade jag upp tyglarna en bit och böjde lite på henne som Nina lärt mig. Hon kändes mjuk och böjlig direkt och rundade sig fint utan att tappa ut ytterbogen. Red lite öppna på långsidorna och skänkelvikning över diagonalerna. Lite stretig i traven, men joggade bara på och brydde mig inte om formen så mycket. Travade på hindren sedan. Landade i galopp, gasade på lite innan jag bromsade ner till trav och fortsatte hoppandet. Chanti var inte riktigt framme för hjälperna i början, men vaknade till mer och mer. På slutet rund och fin trav, mjuk och eftergiven i båda varven. Red knappt trettio minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0